Od poniedziałku zaczynamy zabawę w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania.
Przez najbliższe 2 tygodnie, na lekcjach informatyki, będziemy tworzyć (kodować) aplikacje na Smartfony z systemem Android.
Wykorzystywać będziemy aplikacje WEB: MIT App Inventor, Thunkable lub Kodular.
W zależności od stopnia zaawansowania powstawać będą:
1. aplikacja Rysowanie (pobierz gotową aplikację):
2. gra Squash (pobierz gotową aplikację):
3. gra Kosmiczny Łowca (pobierz gotową aplikację):
Wykorzystywać będziemy aplikacje WEB: MIT AppInventor, Thunkable lub Kodular.
Tworzone aplikacje można testować w czasie rzeczywistym na smartfonie z systemem Android oraz iOS. Żeby to zrobić, należy pobrać i zainstalować aplikację ze sklepu Google lub Apple .
Na zajęciach zbuduje podstawową wersję wybranego programu, a zadaniem własnym będzie dodanie nowych funkcji:
1. Rysowanie - zamiast przycisku "Zamknij" przycisk z dowolną funkcją graficzną, np. zamiana barw na "przeciwne";
2. Squash - dodanie licznika punktów lub sterowanie paletką za pomocą akcelerometru;
3. Kosmiczny Łowca - dodanie licznika punktów i ustalenie punktacji (extra punkty za "wyższą" pozycję Łowcy).
Zapraszamy wszystkich do udziału w zabawie!
W szkole, klasa 4e przygotowała wiele ciekawych plakatów, które będą przypominać o wydarzeniu: