SCONE
Sieć Współpracy
na rzecz Zrównoważonego Rozwoju
w Południowym Bałtyku
Uczniowie od nowego roku szkolnego będą uczestniczyć w przedsięwzięciu pod nazwą “SCONE - Sieć Współpracy na rzecz Zrównoważonego Rozwoju w Południowym Bałtyku”. Partnerem projektu jest Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk.
Projekt będzie realizowany od 1 lipca 2024 przez najbliższe 36 miesięcy.
PARTNERZY PROJEKTU:
Liderem projektu jest organizacja duńska CELF – Center for Erhvervsrettede uddannelser Lolland-Falster
Centre for school and Learning, University College Absalon, DK
Pozostali pełni partnerzy
CELEM DZIAŁANIA PROJEKTU SCONE jest wzmocnienie zdolności do współpracy placówek szkół średnich w dziedzinie zrównoważonego rozwoju.
W odniesieniu do konkretnych wyników będzie to głównie związane z:
INFORMACJE PODSTAWOWE:
Projekt SCONE stanowi kontynuację działań związanych z pracą ze szkołami i młodzieżą w dziedzinie ekologii w ramach projektu GreenUp.
Tematem przewodnim są programy nauczania zrównoważonego rozwoju w szkołach średnich i działania pro-ekologiczne, praca z nauczycielami i uczniami oraz wzmocnienie nauczania pozalekcyjnego. Celem projektu będzie opracowanie i wdrożenie innowacyjnych programów edukacyjnych, które wyposażą młodzież w wiedzę i umiejętności potrzebne do podjęcia znaczących działań w obliczu globalnego kryzysu klimatycznego.
Projekt SCONE koncentruje się na zacieśnianiu współpracy w regionie Południowego Bałtyku poprzez rozwiązywanie problemów klimatycznych w ramach współpracy transgranicznej. Jego celem jest wspieranie współpracy, wymiany wiedzy i innowacji w celu wspierania innowacyjnych metod nauczania i zajęć pozalekcyjnych. Inicjatywy te umożliwią uczniom wzajemne inspirowanie się i tworzenie regionalnych sieci w celu sprostania globalnym wyzwaniom klimatycznym na poziomie lokalnym i regionalnym.
Uczniowie wraz z nauczycielami będą uczestniczyć w transgranicznych obozach, warsztatach, hackathonach, konferencji. Będą wymieniać doświadczenia, zdobywać wiedzę, integrować się oraz wypracować wspólnie metody na rzecz zrównoważonego rozwoju, jako praktyki dydaktycznej.
Więcej informacji na stronie: