Czas od 2 września szybko mija, jednak to nie sprawia, że uczniowie klas pierwszych już całkowicie swobodnie czują się wśród nowych znajomych. Aby jak najlepiej i jak najszybciej się poznali i dogadali , uczestniczą w zajęciach integracyjnych. 9 września 2019r. wzięły w nich udział pierwszaki z klasy humanistycznej dwujęzycznej po szkole podstawowej wraz z wychowawczynią, panią Anną Piwowarską. Zajęcia poprowadziła pani pedagog Alicja Dobrzycka.
Zajęcia integracyjne, skierowane do uczniów klas pierwszych, to ważny element działań wychowawczych. Głównym celem integracji jest ułatwienie młodzieży wzajemnego poznania się w nowych warunkach szkolnych, skrócenie procesu adaptacji, wzbudzenie poczucia bezpieczeństwa i akceptacji, wypracowanie wspólnych norm i zasad postępowania. To praktyczna nauka tolerancji, której przesłaniem jest uwrażliwienie na potrzeby innych, ale też, a może przede wszystkim, zaprezentowanie się na tle nowej grupy.
Kiss the Cook! European Open Table for Happy M-EAT-INGS.
Całus dla kucharza! Zaproszenie do europejskich spotkań przy stole.
Rekrutacja na wyjazd do Cremony we Włoszech
w terminie 3-8 listopada 2019 (w całości finansowany przez Unię Europejską)
Na stronie kancelarii prezydenckiej https://www.prezydent.pl/kancelaria/narodowe-czytanie/narodowe-czytanie-2019/list-prezydenta/ czytamy, że Już po raz ósmy w ramach akcji Narodowe Czytanie będziemy czytać w całej Polsce wybitne utwory należące do kanonu naszej literatury. W tym roku będzie to zbiór zatytułowany Nowele polskie.
Nasza szkoła uczestniczy w inicjatywie Narodowego Czytania od początku istnienia programu. Bibliotekarze wraz z uczniami, których solidną część co roku stanowili członkowie koła bibliotecznego oraz członkowie samorządu uczniowskiego, czytali wyznaczone lektury w różnych miejscach i dla rozmaitych słuchaczy.
Pierwsze dni nauki już za nami. Chcemy uczynić wszystko, aby życie szkolne było przyjemne i efektywne. Chcemy aby nasi uczniowie tworzyli zgrane zespoły klasowe, by poznali swoje zainteresowania i pasje, by umieli wspólnie pracować w atmosferze szacunku i koleżeństwa. Nie jest to łatwe zadanie i wymaga zaangażowania zarówno uczniów , nauczycieli oraz rodziców.
Pierwsze zajęcia integracyjne z udziałem wychowawcy i pedagoga szkolnego zorganizowane zostały 5 września br. w klasie politechnicznej - IE po gimnazjum.
Co roku nauczyciele bibliotekarze organizują na początku września kiermasz podręczników szkolnych. Za każdym razem cieszy się on wielkim zainteresowaniem zarówno sprzedających jak i kupujących.
W tym roku jest inaczej niż przez ostatnie 20 lat, ponieważ nie ma już z nami uczniów Gimnazjum nr 3, szkoły która wchodziła w skład ZSO nr 2.
Nazywam się Jakub Pilimon, jestem uczniem klasy III E.
Od roku jestem podopiecznym Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. W lipcu uczestniczyłem w stażu naukowym w IF PAN, finansowanym przez KFnRD. Moim opiekunem był dr hab. Wojciech Brzezicki. Już wcześniej, bo w lutym podczas warsztatów, mieliśmy przyjemność razem pracować.
Staż składał się z dwóch części: korespondencyjnej i stacjonarnej. Nie mam jeszcze ukończonych 18 lat, więc nie mogłem zostać w Warszawie dłużej niż przez 4 dni (Fundusz zapewnił mi zakwaterowanie), dlatego część stażu musiała się odbyć mailowo.
Gmina Miasto Elbląg rozpoczyna realizację projektu pt. Elbląska Szkoła Eksperymentu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020. Projekt wdrożony zostanie w 4 elbląskich szkołach, tj. w I LO, II LO, III LO i IV LO.
Celem projektu jest podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na podniesienie i rozwój kompetencji matematycznych i przyrodniczych uczniów z 4 elbląskich liceów ogólnokształcących poprzez tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu, doskonalenie kwalifikacji dydaktycznych nauczycieli oraz podniesienie kompetencji wychowawczych rodziców/opiekunów i organizacja zajęć dodatkowych.