Możliwości uzyskania wsparcia psychologicznego:

- www.psychologowie-dla-spoleczenstwa.pl - bezpłatna, profesjonalna pomoc psychologiczna w związku z epidemią koronawirusa w Polsce

- 800 702 222 - bezpłatny, całodobowy numer telefonu Itaki. Psychoterapeuci, psychologowie i psychiatrzy udzielają wsparcia w sytuacji kryzysu psychicznego.

- 730 822 320 - pomoc psychologiczna udzielana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne

- 800-100-102 -  Wojska Obrony Terytorialnej uruchamiają punkt bezpłatnej, całodobowej infolinii wsparcia psychologicznego. Wszystkie osoby, które potrzebują wsparcia psychologicznego będą mogły uzyskać profesjonalną pomoc doświadczonych psychologów. Pomoc psychologiczna będzie też dostępna w formie wideo czatu przez SKYPE pod nazwą: „Wsparcie Psychologiczne WOT”

 

- 116 123 - Kryzysowy Telefon Zaufania - kontakt bezpłatny codziennie od 14.00 do 22.00

 

- 116 111 -bezpłatny kryzysowy telefon zaufania dla dzieci i młodzieży

 

- 22 594 91 00 - Antydepresyjny Telefon Forum Przeciw Depresji - środę i czwartek od 17.00 do 19.00 (koszt połączenia jak na numer stacjonarny
wg taryfy Twojego operatora telefonicznego)

 

 

DYŻURY PEDAGOGÓW NA CZAS PRACY ZDALNEJ

 

PEDAGOG MAŁGORZATA GŁOWACKA-LULEWICZ

KONTAKT W DZIENNIKU ELEKTRONICZNYM

  Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
DYŻUR PEDAGOGA  18.30-20.00 18.30-20.00 18.30-20.00 18.30-20.00

 

18.30-20.00

 

PEDAGOG ALICJA DOBRZYCKA

KONTAKT W DZIENNIKU ELEKTRONICZNYM

KONTAKT W  MICROSOFT 365 - CZAT KLASOWY LUB POPRZEZ KONTO UŻYTKOWNIKA

  Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek

DYŻUR PEDAGOGA

 

9.00-13.00

12.00-16.00

9.00-13.00 9.00-13.00

9.00-13.00

 

 

 GABINET PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNY - 16B

 

PEDAGOG MAŁGORZATA GŁOWACKA-LULEWICZ

  Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
DYŻUR PEDAGOGA  10.00-13.00 8.00-12.00 8.00-10.00 11.00-14.00 10.00-13.00

PEDAGOG ALICJA DOBRZYCKA

  Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek

DYŻUR PEDAGOGA

 

10.00-13.30

13.00-16.30

7.00-11.10

7.00 - 9.40

10.40 -12.40

7.00-11.10

Rewalidacja wzroku

8.00-9.50

13.30-15.30

   

9.40-10-40

12.40-15.30

 
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne   15.30-16.30      

 


DYŻUR PSYCHOLOGA NA CZAS PRACY ZDALNEJ


PSYCHOLOG  NATASZA WOJTASZEK

  Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek

psycholog

 

9.00-11.00   10.00-13.00    

 

 

DYŻURY

 


PSYCHOLOG  - gabinet 16B

  Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
Natasza Wojtaszek
psycholog
8.30-10.30   10.30-13.30    

Jak organizować pracę w domu:

1. Ustalić plan dnia – na każdy dzień zaplanować konkretne działania.

2. Godzina wstawania powinna być stała. Rutyna w tym zakresie spowoduje przyzwyczajenie organizmu.

3. Poranek powinien być aktywny, tzn. mózg należy pobudzić do działania. Warto zacząć od wykonania kilku czynności – pościelenie łóżka, poranna kąpiel, śniadanie, ewentualnie krótka gimnastyka. Nie należy zajmować się oglądaniem ulubionych seriali, grami komputerowymi, kontaktem w mediach społecznościowych. Od takich przyjemności trudno oderwać się do lekcji.

4. Należy przygotować swoje miejsce do pracy.

- Nie wszyscy dobrze potrafią się skupić w bałaganie na biurku.

- Jeżeli nie jest potrzebny do pracy – wyłącz telewizor, telefon, komputer – lub przynajmniej wycisz powiadomienia.

- Przygotuj niezbędne materiały, książki, zeszyty, zbiory zadań.

- Usuń wszystkie „rozpraszacze”.

5. Należy wyznaczyć godziny nauki – zgodnie z planem przekazanym przez nauczycieli.

6. Nie wolno zapominać o robieniu przerw w nauce. Nie zaszkodzi niewielka przekąska. Należy pić wodę. Warto zastosować ćwiczenia rozciągające, rozluźniające.

7. Stosować zróżnicowane techniki uczenia się.

- Próbować dzielić materiał na mniejsze części. Po każdej części robić powtórki

- Zaczynać od tego co jest dla Ciebie najtrudniejsze. Następnie przejdź do zadań łatwiejszych.

- Należy przeplatać rodzaje aktywności.

- Jeżeli zadanie jest krótkie – zrób je natychmiast.

- Sporządzać notatki w najdogodniejszym dla siebie sposobie – notatki linearne, tabele, mapy mentalne, używaj zakreślaczy lub kolorowych "sklerotek" dla zaznaczania najistotniejszych treści itp.

- „Powtarzaj, powtarzaj, powtarzaj” – to klucz do dobrej pamięci.

8. Pamiętaj o korzystaniu z pomocy – do Twojej dyspozycji masz nauczyciela, rówieśnika – komunikuj się w ustalony sposób.

9. Dbaj o swoją przestrzeń do nauki – ustal z rodziną sposób sygnalizowania, że jest Twój czas uczenia się – zamknięte drzwi, tabliczka na drzwiach, harmonogram na lodówce itp.

10. Wygoda – to odpowiedni strój, odpowiednie oświetlenie, wygodne krzesło, przewietrzone pomieszczenie.

11. Podstawą dobrej nauki jest prawidłowa regeneracja umysłu – pamiętać należy koniecznie o odpowiedniej dawce snu.

Jak motywować i wspierać dzieci do systematycznego uczenia się poza szkołą:

• ważne, aby zapewnić stały rytm np. wyznaczyć ramy czasowe, kiedy córka lub syn ma czas przeznaczyć tylko na naukę; prośba do Państwa o ograniczanie w tym czasie korzystania przez nastolatków z telefonu w celach towarzyskich z uwagi na dodatkowe rozpraszanie się;

• pomocne będzie zrobienie grafiku zajęć szkolnych (widocznego dla dziecka i rodzica) wraz z przerwami na np. domowe obowiązki lub czas wolny celem zapewnienia równowagi pomiędzy obowiązkami i przyjemnościami;

• zachęcanie do codziennej rozmowy z nastolatkiem, co przerabiał na zajęciach celem wzmacniania jego wytrwałości do nauki; ważne, aby takiej rozmowie towarzyszyła atmosfera zaciekawienia rodzica tym, co mówi córka lub syn; unikając krytyki i oceniania;

• docenianie za wytrwałość, gotowość pokonywania trudności poprzez uśmiech, pochwalenie;

• w razie wątpliwości nastolatka lub niechęci do nauki omawianie praktycznego zastosowania wiedzy i umiejętności szkolnych w życiu codziennym. Proszę pamiętać, że zachowanie stałego rytmu nauki pozwoli naszym nastolatkom na płynny powrót do regularnego chodzenia do szkoły. Aktualna sytuacja jest wyjątkowa, dlatego Państwa dzieci będą różnie reagować. Warto rozmawiać o tym jakie towarzyszą im myśli, odczucia celem wysłuchania bez oceniania – możliwość „wygadania się” często obniża niepokój emocjonalny.

W razie utrzymującego się niepokoju można skorzystać z prezentacji SWPS: „Stres okiełznany – jak działa na nas stres i jak sobie z nim radzić” dr A. Mościcka -Teske https://www.youtube.com/watch?v=njcl-2T9Qhg

psycholog Natasza Wojtaszek

Zdalne nauczanie wymusiło intensywne korzystanie przez uczniów z technologii komputerowej. Przekazujemy informacje jak zadbać o bezpieczeństwo uczniów w sieci. Podstawowe zasady:
1. Korzystać z zaktualizowanego programu antywirusowego, najlepiej korzystać z oprogramowania, które jest sprawdzone.
2. Tworzyć indywidualne, bezpieczne, skomplikowane hasła. Nie ustala się haseł oczywistych, które są łatwe do odgadnięcia. Warto mieć inne hasło do każdego portalu i profilu. Jeżeli hasło do jednego miejsca zostanie wykradzione, inne hasła pozostaną bezpieczne.
3. Korzystać tylko z legalnego systemu operacyjnego i oprogramowania. Pirackie oprogramowania mogą zawierać programy, które bez naszej wiedzy zainstalują się w komputerze i będą przekazywały informacje niepożądanym osobom. W ten sposób można utracić kody dostępu do kont internetowych, poczty i autoryzowanych stron.
4. System operacyjny, oprogramowanie antywirusowe trzeba systematycznie aktualizować. Luki w oprogramowaniu mogą posłużyć do włamania się do komputera.
5. Nie należy podawać w Internecie żadnych prywatnych danych, np. numeru PESEL, numeru dowodu osobistego, adresu.
6. Nie należy pobierać plików z niepewnych źródeł.
7. Nie wolno otwierać maili od nieznanych adresatów, a tym bardziej nie używać linków rozsyłanych w niechcianej poczcie oraz przez komunikatory. Mogą prowadzić do niebezpiecznych stron lub programów.
8. Nie należy nawiązywać relacji z nieznajomymi użytkownikami w sieci.
9. Uważać na skrócone adresy URL. Jeśli chcemy skorzystać ze skróconego linku, należy upewnić się, że został udostępniony przez znaną nam osobę lub pochodzi z bezpiecznego źródła.
10. Warto najpierw zapoznać się z regulaminem, zanim zezwala się aplikacji na uzyskanie dostępu do lokalizacji czy treści w telefonie. Ta sama zasada dotyczy korzystania ze stron internetowych. W ten sposób udziela się dostępu do wielu informacji.
Bardzo ważne jest monitorowanie aktywności dziecka w sieci. Warto wykorzystać zabezpieczenia przed kontaktem z nieodpowiednimi treściami typu blokady rodzicielskie. Należy także uczyć dziecko krytycznego podejścia do informacji znalezionych w Internecie. Łatwowierność może zostać wykorzystana przez osoby bazujące na kontaktach internetowych. Warto ustalić zasady korzystania z sieci oraz sposoby postępowania w razie nietypowych sytuacji, przyjrzeć się jak dziecko korzysta z Internetu, jakie strony odwiedza, poznać znajomych, z którymi koresponduje za pośrednictwem Internetu.
Źródło:
www.opolska.policja.gov.pl
www.prawokonsumenckie.pl
www.gov.pl
www.komputerswiat.pl
Zachęcamy do obejrzenia szkolenia dla rodziców:
„Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie”.
część 1. Młodzi w Internecie. https://www.edukacja.fdds.pl/e4220bac-2d8b-4397-b77b-f39a35214ffe/Extras/FDDS_Bezpieczenstwo_09_R1.mp4
część 2. Zagrożenia online. https://www.edukacja.fdds.pl/e4220bac-2d8b-4397-b77b-f39a35214ffe/Extras/FDDS_Bezpieczenstwo_09_R2.mp4
Polecamy również poradnik dla rodziców:
„Bezpieczne media”. https://www.edukacja.fdds.pl/fc63516e-e941-4d3c-827d-9febcf076630/Extras/broszura_Dziecko-i-media-19-09-2017.pdf

 

pedagodzy
Alicja Dobrzycka i Małgorzata Głowacka-Lulewicz

Od bardzo dawna prowadzona jest systematycznie papierowa Kronika Szkolna.

Dzisiaj, większość dokumentów poddawana jest digitalizacji, więc my również przeniesiemy nasze "starodruki" do przestrzeni cyfrowej.

Zdjęcia wykonane zostały w 2012 roku i czekały na wolny czas i okazję, a ta właśnie nadchodzi, to nasze 75-lecie.

Jeśli zdążymy, to powtórzymy zdjęcia, aby jeszcze lepiej uwiecznić naszą historię.

Zapraszamy do lektury

Czytaj więcej...

Od 12 do 25 marca br. funkcjonowanie jednostek systemu oświaty zostaje czasowo ograniczone. Oznacza to, że w tym okresie przedszkola, szkoły i placówki oświatowe zarówno publiczne, jak i niepubliczne nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno-wychowawczych. To decyzja Ministra Edukacji Narodowej wynikająca z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa. 

Uczniu,

  • pamiętaj o swoim bezpieczeństwie w domu. Unikaj miejsc, gdzie są duże skupiska ludzi (np. komunikacja publiczna, kino, teatr, centra handlowe);
  • przerwa w funkcjonowaniu Twojej szkoły nie powinna oznaczać dni wolnych od nauki;
  • odpowiedzialnie wykorzystaj czas zawieszenia zajęć w Twojej szkole. Przeczytaj ulubioną książkę, spróbuj uzupełnić swoje wiadomości lub rozwijaj kompetencje. Skorzystaj przy tym z darmowej platformy epodreczniki.pl i materiałów rekomendowanych przez Twojego nauczyciela;
  • przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz.

Jak się zabezpieczyć przed koronawirusem?

  •  Często myj ręce przy użyciu mydła i wody.
  • Przy kasłaniu i kichaniu zakrywaj usta i nos. Zachowaj co najmniej metr odległości od osób, które kaszlą i kichają.

    Osoby wracające z regionów zarażonych koronawirusem powinny powiadomić o tym telefonicznie stację sanitarno-epidemiologiczną lub zgłosić się do oddziału obserwacyjno-zakaźnego. Więcej informacji dotyczących koronawirusa na stronie: gov.pl/koronawirus

Podejrzewasz u siebie koronawirusa? Zadzwoń pod numer 800 190 590

Bezpłatna infolinia NFZ jest czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci poinformują Cię, co zrobić, by otrzymać pomoc.

Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej

źródło:https://www.gov.pl/web/edukacja/zawieszenie-zajec-w-szkolach

więcej informacji: https://www.gov.pl/web/edukacja/o-czym-nalezy-wiedziec-zawieszenie-zajec-w-szkolach-przedszkolach-placowkach-oswiatowych--pytania-i-odpowiedzi

Od bardzo dawna prowadzona jest systematycznie papierowa Kronika Szkolna.

Dzisiaj, większość dokumentów poddawana jest digitalizacji, więc my również przeniesiemy nasze "starodruki" do przestrzeni cyfrowej.

Zdjęcia wykonane zostały w 2012 roku i czekały na wolny czas i okazję, a ta właśnie nadchodzi, to nasze 75-lecie.

Jeśli zdążymy, to powtórzymy zdjęcia, aby jeszcze lepiej uwiecznić naszą historię.

Zapraszamy do lektury

Czytaj więcej...

Od bardzo dawna prowadzona jest systematycznie papierowa Kronika Szkolna.

Dzisiaj, większość dokumentów poddawana jest digitalizacji, więc my również przeniesiemy nasze "starodruki" do przestrzeni cyfrowej.

Zdjęcia wykonane zostały w 2012 roku i czekały na wolny czas i okazję, a ta właśnie nadchodzi, to nasze 75-lecie.

Jeśli zdążymy, to powtórzymy zdjęcia, aby jeszcze lepiej uwiecznić naszą historię.

Zapraszamy do lektury

Czytaj więcej...

 
Matura za:


Wakacje za:

Nagrody

Uczelnie

  • PG
  • UG
  • WSBG
  • PWSZ
  • EUH-E

Linki