Jubileusz
Sympatycy II LO
E-Szkoła
Organizacja roku szkolnego
Osiągnięcia
Opcje widoku
Increase text
Powiększ tekst
Decrease text
Zmniejsz tekst
Dark contrast
Kontrast
Reset settings
Resetuj ustawienia
  1. Home
  2. Szkoła
  3. Rzecznik praw ucznia
Mark

Do wakacji zostało 258 dni !

Rzecznik praw ucznia

Podstawą działania Rzecznika Praw Ucznia jest Statut II LO a w uzasadnionych przypadkach Konwencja Praw Dziecka.

  1. Zadania i rola Rzecznika Praw Ucznia w szkole
    • Pomoc całej społeczności uczniowskiej w rozwiązywaniu problemów i wyjaśnianiu wszelkich niejasności dotyczących Wewnątrzszkolnych Zasad Oceniania i Programu wychowawczo-profilowego.
    • Reprezentowanie interesów uczniów przed dyrekcją szkoły oraz Radą pedagogiczną.
    • Świadczenie pomocy merytorycznej uczniom i wyjaśnianie jak korzystać z praw i szanować prawa innych.
    • Przeciwdziałanie łamania prawa w szkole.
    • Rozwiązywanie konfliktów uczeń-nauczyciel.
    • Zwiększanie świadomości prawnej uczniów, nauczycieli i rodziców.
  2. Sposoby działania Rzecznika Praw Ucznia.
    • Rozpatrywanie indywidualnych skarg uczniów.
    • Udzielanie porad uczniom, nauczycielom i rodzicom.
    • Współpraca z pedagogiem szkolnym, a w razie potrzeby z psychologiem czy prawnikiem.
    • Współdziałanie w realizacji szkolnych programów profilaktycznych.
  3. Uprawnienia Rzecznika Praw Ucznia.
    • Ma prawo do swobodnego działania w ramach obowiązujących regulaminów.
    • Podejmuje działania na wniosek stron: uczniów, rodziców, nauczycieli lub pracowników szkoły.
    • Działa według ustalonego trybu postępowania:
      • - zapoznaje się ze zdaniem stron konfliktu,
      • - podejmuje negocjacje ze stronami,
      • - zasięga opinii pedagoga szkolnego, wychowawcy,
      • - w sytuacjach najtrudniejszych występuje do dyrektora szkoły o podjęcie decyzji w sprawie dalszego postępowania.
    • Rzecznik Praw Ucznia zajmuje się wszystkimi sprawami dotyczącymi przestrzegania praw ucznia w szkole. W każdej problematycznej sytuacji można się do niego zwrócić i prosić o pomoc.
    • Udostępnia regulaminy szkolne i pomaga je zinterpretować. Jest mediatorem w sprawach trudnych, spornych i nietypowych.
    • Zawsze zachowuje dyskrecję, a wszelkie uzyskane przez niego informacje stanowią tajemnicę służbową.

 

Rzecznik praw ucznia w roku szkolnym 2025/2026:

mgr Małgorzata Rydelek

80-lecie Szkoły
80lat2lo-gazeta

80-lecie Szkoły

Kontakt:

Sekretariat II LO w Elblągu

tel.: 55 625 88 81

email: sekretariat@2lo.elblag.pl