Już drugi rok nasza szkoła realizuje projekt ekologiczny z konkursem „Energetyczne dylematy XXI wieku”. Do udziału w nim zapraszamy uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych. Wspólnie z nimi uczymy się i bawimy.
Głównym celem projektu jest zwrócenie uwagi na konieczność wykorzystywania odnawialnych źródeł energii (zastąpienie surowców naturalnych nieodnawialnych) do produkcji energii elektrycznej i cieplnej. W ubiegłorocznej edycji konkursu zajmowaliśmy się energią słoneczną, a w tegorocznej energią wiatrową.
W tym roku szkolnym do udziału zgłosiło się 8 szkół podstawowych z terenu Elbląga: SP1, SP8, SP12, SP15, SP16, SP18, SP21 i Zespół Szkół Pijarskich.
Podsumowanie działań projektowych odbyło się w naszej szkole 22 marca 2024 r. Uczestniczyły w nim 4-osobowe drużyny z każdej szkoły, a gościem specjalnym był pan Jakub Budzyński prezes Polskiego Towarzystwa Morskiej Energetyki Wiatrowej (PTMEW Gdańsk) i jednocześnie absolwent II LO w Elblągu.
Podczas konkursu drużyny miały do wykonania 3 zadania:
Do udziału w 13. edycji Konkursu zgłosiło się, aż 27 szkół z różnych województw, łącznie 225 uczniów z całej Polski. Do I etapu ostatecznie przystąpiło 130 osób. Z kolei w finale o indeks będzie walczyć 12 najlepszych uczestników:
Aleksandra Wiącek
z ZSO nr 10 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdańsku.
Zapraszamy do udziału w ogólnopolskim konkursie „Wiem na bank – Indeks na WZiE” , który po raz 13. organizowany jest przez Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej przy współpracy z partnerem strategicznym - II Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kazimierza Jagiellończyka w Elblągu.
EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to oddolna inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób.
„Od zarania dziejów robiliśmy wiele rzeczy przy pomocy kamieni, żelaza, papieru czy ołówka. Obecnie żyjemy w innej epoce, w której to kod kształtuje świat. W ramach Tygodnia Kodowania chcemy dać każdemu możliwość odkrycia programowania i dobrej zabawy, z którą się wiąże ta umiejętność. Nauczmy się programowania, aby kształtować naszą przyszłość!”
- Alessandro Bogliolo,
koordynator zespołu ambasadorów Europejskiego Tygodnia Kodowania
„Energetyczne dylematy XXI wieku – energia słoneczna cz.1”
Dobiegł końca projekt ekologiczny (część I), którego organizatorem było II LO w Elblągu. Wszystkim uczniom oraz ich opiekunom serdecznie dziękujemy za wzięcie udziału w tym przedsięwzięciu. Gratulujemy zwycięzcom konkursu, czyli grupie młodzieży z Zespołu Szkół Pijarskich w Elblągu! Mamy nadzieję, że w większym gronie spotkamy się w przyszłym roku.
W części I projektu uczestnicy wykonywali następujące zadania:
PLAKAT w technologii komputerowej pt.: „Postaw na Słońce”, promujący wykorzystanie energii słonecznej; plakat należało udostępnić na stronie internetowej i/lub facebook’owej swojej szkoły podstawowej;
W dniach 28.11.2022r. – 05.12.2022r. uczniowie klas II i III uczestniczyli w Treningu zachowań asertywnych z elementami redukcji stresu. Zajęcia prowadzone przez psycholog Ewelinę Molską-Ciepłuch odbywały się w ramach projektu Młodzieżowi Liderzy Profilaktyki Elbląga. Głównym celem działań jest niwelowanie zagrożeń i ochrona młodzieży przed problemowym używaniem środków psychoaktywnych poprzez stworzenie zespołów uczniów przeszkolonych do podjęcia działań na rzecz lokalnej społeczności.
Od jutra przez najbliższy tydzień uczestniczymy na zajęciach informatyki w Tygodniu Edukacji Informatycznej. W tym roku będziemy w praktyce poznawać tajniki sztucznej inteligencji - trochę poważnie i trochę z przymróżeniem oka.
Nasza działalność skupi się na ciekawej aktywność AI dla Oceanów: https://code.org/oceans
Sukces projektu AI for Youth w Polsce!
W Ministerstwie Rozwoju i Technologii odbył się finał projektu AI for Youth Sztuczna Inteligencja dla młodzieży. AI for Youth to pilotażowy projekt realizowany przez Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe oraz firmę SDA na zlecenie Ministerstwa Rozwoju i Technologii, którego celem było wyposażenie uczniów i nauczycieli w kompetencje z zakresu sztucznej inteligencji.
"To był bardzo intensywny rok dla młodzieży. Uczniowie uczyli się czym jest sztuczna inteligencja, na czym polega ta technologia oraz - co najważniejsze - jak można ją wykorzystać w dobry sposób, rozwiązując problemy które nas i uczniów otaczają. AI for Youth to niesamowita przygoda edukacyjna, ale też sposób na podniesienie swoich kompetencji programistycznych. To też okazja do rozwoju kompetencji przyszłości"- mówi Tomasz Piontek szef Pionu Zastosowań w Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym.
W telegraficznym skrócie ...
3.11.2022r. pojechaliśmy do Ministerstwa Rozwoju i Technologii, zobaczyliśmy kilkudziesięciu młodych, świetnie zapowiadających się programistów sztucznej inteligencji i wróciliśmy.
W międzyczasie Ania opowiadała wielu osobom o swoim projekcie i wspólnie z p. wicedyrektor Agnieszką Antoniuk-Rumak zachwycaliśmy się kreatywnością młodych ludzi podziwiając umiejętności i pasję.